Culori vrajite de toamna in Ciucas

Motto: Daca am vedea cu lacurile, stelele s-ar apropia,
intampinandu-le la jumatatea drumului
LUCIAN BLAGA

Este dimineata si prognozele anuntau o vreme insorita pentru ziua de sambata (prognozele pe care demult am invatat sa nu le mai iau in seama), asa ca dis de dimineata imi iau rucsacul facut de cu seara in care adaug mancarea si ceaiul, da ceaiul care se va dovedi la mare pret pe parcursul acestei zile.
Soseaua este libera si timpul se scurge usor si pe nesimtite ajung in Cheia parcurgand serpentinele atat de libere. Statiunea pare adormita la aceasta ora matinala probabil dupa cheful se vineri seara. Si cate bucurii nu stiu ce pierd cei care isi dorm viata in timp ce natura ne asteapta sa ne poarte pasii pe potecile sale, asta numai putini stiu si poate e mai bine asa. Pe masura ce ma apropii de intrarea spre Muntele Rosu ceata este tot mai densa si nu corespunde deloc cu prognoza care anunta vreme insorita chipurile, dar sa nu disperam pentru ca: Muntele este frumos pe orice vreme si orice anotimp !
Ajung la intersectia cu Muntele Rosu si incep sa urc spre locul de intalnire. Desi am parcurs caets drum de zeci de ori de fiecare data imi arata o noua infatisare. Asa avea sa fie si de aceasta data cand m-a intampinat cu o ceata atat de deasa de o puteai taia cu cutitul.
Opresc si mai fac cate o fotografie la lumina farurilor…

Dupa cum imi este obiceiul ajung primul la locul de intalnire si am timp berechet sa ma echipez si sa ma pregatesc pentru seminarul care v-a urma. Este ceata, multa ceata si imi fac probleme pentru ce o sa urmeze.

In scurt timp ajunge si echipa de la Bucuresti si hotaram sa intram in holul cabanei pentru discuta prima parte a seminarului, mai ales ca Andrei din Ploiesti si Cristina din Brasov anunta ca intarzie un pic datorita conditiilor meteo nefavorabile.

Intram in holul cabanei si impart chestionarele cu probele practice pe care le vom face de-a lungul intregii zile. Timpul trece pe negandite si intimp ce ne familiarizam cu senzorul unui P&S si al unui DSLR apar si cei doi cursanti intarziati si continuam discutia cu totii.

Curand ne dam seama ca timpul este inaintat si este cazul sa o luam din loc mai ales ca ceata nu ne slabeste deloc.

Ne luam rucsacii si echipamentul foto si hai la drum. Gasim cu greu intrarea in traseu si in scurt timp ajungem la primul loc de popas pentru prima parte practica a seminarului de fotografie.

Aici ca de obicei “copacelul devine fotomodel si fiecare incearca sa surprinda o noua fateta si o noua compozitie. Vom vedea mai jos cam ce a iesit din asta

Acum daca tot am facut pauza pentru prima parte practica este vremea sa facem cunostinta si cu participantii in aceasta tura de fotografie dupa cum urmeaza:

Andreea

Marian

Mihai

Andrey

Acum ca deja stim care sunt participantii la acest seminar si deja copacelul care a jucat rol de fotomodel ne-a pozat suficient este cazul sa purcedem la drum spre al doilea loc unde se va desfasura a doua parte practica a seminarului care va viza folosirea timpilor lungi in fotografie si multe alte aspecte referitoare la surprinderea apei in fotografie.

Lumea se implica si isi muta trepiedele pentru a gasi cel mai bun loc de statie…

Apoi dupa ce consideram ca am surprins cam tot ce era de surprins si cardurile s-au umplut purcedem la drum pe panta atat de abrupta ce ne va scoate in apropierea cabanei Ciucas aflata acum intr-o faza avansata de executie. Acolo luam si masa pentru ca frigul, ceata si vantul nu ne dau pace deloc.

Facem si poza de grup dupa ce luam masa. Tot in cabana unde este cald si bine …

Apoi ne punem iar pe mers, ceata nu ne da pace deloc si este atat de densa ca nici nu vedem poteca si marcajele

La un moment dat dupa ce ne intoarcem de doua ori din drum pentru ca nu reusim sa pastram traseul, scoatem harta si busola si facem o lectie practica de orientare. Suntem sub imperiul atat de apasator a acestei atmosfere incat cu greu reusim sa regasim traseul. Hotaram ca parcurgearea crestei pe pantele muntelui Chirusca va fi un chin si alegem varianta spre Vf. Ciucas.

Se va dovedi o buna alegere desi nici aici nu am vazut mare lucru, iar pe varf nu am putut sa stam mai mult de 2-3 minute din cauza vantului care risca sa ne ridice in aer, asa ca facem cale intoarsa spre cabana Ciucas.

Ajungem apoi la micul lac care este chiar langa poteca. Prima data cand am pierdut traseul am trecut foarte aproape de lac dar din cauza cetii nu l-am vazut. Asta imi aduce aminte de ture in care ne-am invartit in jurul cabanelor si cate o ora in cerc fara a putea sa gasim drumul corect. Muntele ne ofera de fiecare data cate o lectii si trebuie sa invatam din ea.

Cu toate ca este ceata peisajul este mirific si ne oprim sa mai punem in practica ce am invatat azi.

Unii mai pe sus…

Altii mai pe burta …

Alegem ca varianta de intoarcere acelasi drum spre cabana Muntele Rosu care desi plictisitoare este macar sigura pe ceata asta.

Odata ajunsi la cabana gasim un vehicul de teren care devine in scurt timp un nou model. Apoi ne adunam in sala de mese unde traditionala cepa rosie si o ciorba de legume ne fac sa uitam ca suntem murati pana la piele.

A fost o zi faina in care desi nu am vazut culorile atat de fascinante ale Ciucasului in prag de toamna totusi am reusit sa vedem si o alta fata a muntelui in care spiritul de solidaritate a grupului ne-a ajutat sa iesim din situatii limita in care multi s-ar fi pierdut cu firea. Si sa nu uitam ca am facut fotografii, amintiri atat de dragi sufletului surprinse pe senzorul camerei pentru mai tarziu pentru ziua in care ne vom aminti cu drag aceasta zi din fermecatorul Ciucas.

Si cum de fiecare data soseste timpul pentru a vedea cam ce am surprins noi pe acolo va voi lasa insotiti de imaginile participantilor.

In ordine alfabetica la catalog avem:

Cursant Andreea:

Share on LinkedIn
Bookmark this on Technorati
Post on Twitter
Google Buzz (aka. Google Reader)

2 Responses to “Culori vrajite de toamna in Ciucas”

1. Mihai says:

Foarte interesat, Mersi admin.

2. sprzedam dom warszawa says:

I’m a frequent reader of the webpage. I actually admire your writings. Subscribed to your RSS feed.